maandag 12 maart 2007

Zo weer even wat schrijven over een aantal ervaringen die ik heb opgedaan in 2nd life.

Wat mij opvalt dat veel zaken in 2nd life om sex draaien. Serieuze dagelijkse zaken zijn er ook wel te vinden maar toch in mindere mate dan het item sex. Alle "hot places" worden aangeduid met "nude, free sex, girls" en etc.

In het kader van ons onderzoek naar informele leerprocessen in second life heb ik geprobeerd om mensen in 2nd life te benaderen. Dit is niet makkelijk. Je wordt genegeerd of mensen hebben als snel geen zin meer in een gesprek met jou als het te serieus wordt. Op zich heb ik ook zeker andere ervaringen met gesprekken voeren in 2nd life maar zeg 9 van de 10 keer krijg je een "nee" als antwoord.

Het meest bizarre dat ik heb meegemaakt is dat ik op een gegeven moment aan het rondvliegen was en belande op een soort "battle field". Daar aangekomen werd ik begroet door een avatar die een zwaard vasthad. Ik vroeg hem om uitleg. Als antwoord kreeg ik wat schuttingtaal en vervolgens een zwaard op m'n pan. Ik heb mijzelf maar snel ergens anders naartoe "ge-teleport".

Ik heb ook al veel rondgezworven op afgelegen plekken. Mooie woonwijken en rustgevende eilandjes waar bijna geen ziel te bekennen was. Het lijkt wel alsof er een groep mensen in second life aanwezig is die echt serieus aan de weg timmeren. Dus mensen die echt bezig zijn met het opbouwen van een sociaal leven binnen deze virtuele wereld en aan de andere kant mensen die maar wat doen. De overhand lijkt te neigen naar de laatste groep naar mijn idee.

roman

Geen opmerkingen: