maandag 26 maart 2007

moeilijk

Zo even weer wat rondgelopen door 2nd life. Ditmaal niet thuis maar via een pc van de HVA. Beetje jammer dat ik niet thuis kan onderzoeken op het moment.

Waar ik op dit moment tegenaan loop is dat ik een soort blokkade heb om mensen zo pats-boem aan te spreken om ze te interviewen. Het is best apart. In mijn ogen is 2nd life nog steeds een spel maar aan de andere kant handel ik toch binnen de sociale normen en waarden die ik in mijn eigen leven heb.

Ik was zo net op een naakstrand en in een disco. Veel mensen waren daar. Ik dacht, das mooi voor een inteview. Maar iets in mij weerhield mij ervan om het een en ander te vragen. Later werd ik ook nog genegeerd toen ik daadwerkelijk wat probeerde te vragen... Jammer.

Het is een interessante vraag waardoor ik mij "belemmerd" voel in 2nd life door waarden en normen die ik ervaar in mijn eigen leven.

Volgens mij heeft het te maken met het besef dat alle avatars die rondlopen in 2nd life ook daadwerkelijk echte mensen zijn. Ikzelf zal dan ook echt uit mijn hoofd laten om me asociaal te gedragen in 2nd life omdat ik dat normaal in mijn first life ook niet zou doen.

Even om over na te denken...

roman

Geen opmerkingen: