maandag 19 maart 2007

Later

Later nog zonder wat minder verbindingsproblemen door 2nd life heen gelopen. Ik heb deze keer me voorgenomen om geen mensen aan te spreken i.v.m. het onderzoek wat wij doen vanuit de Hogeschool van Amsterdam. In plaats daarvan heb ik geprobeerd gesprekken te volgen met als doel informatie te verzamelen over hoe mensen leren in 2nd life.

Ik heb een aantal gesprekken gevolgd tussen voornamelijk nieuwe bewoners van 2nd life. Gesprekken gaan in het beginstadium dan voornamelijk over de verschillende plaatsen waar de nieuwe bewoners zijn geweest en wat zij daar zoal konden doen. Het idee wat ik sterk heb is dat recalme (en nieuwe dingen uitproberen) maken binnen 2nd lifevoornamelijk plaatsvind doordat mensen elkaar nieuwtjes vertellen. Mond op mond reclame dus. Logisch ook op zich want ik heb op dezelfde manier in de eerste weken een aantal nieuwe dingen leren kennen in 2nd life.

Een andere methode die ik ook wel eens gebruik is door gewoon naar een willekeurige plek te gaan en te kijken of het wat is. Simpel maar wel leuk. De vorm van leren die ik tot nu toe het meeste heb gezien in 2nd life is die van simpelweg zaken uitproberen en kijken of het wat is. Trial and error.

roman

Geen opmerkingen: