zondag 11 maart 2007

life in secondlife
















EchoSkye Lykin/Donna Ndebele’s adventures on SL

Registreren
De eerste keer dat ik op secondlife.com ging, moest ik me natuurlijk eerst registeren. Ik had een naam bedacht: Echo_ Skye. Ik klikte op continue maar zag dat dat ik de naam niet zo mocht schrijven na een paar keer uitproperen raakte ik lichteliijk geirriteerd. Ik merkte dat ik er al minder zin in kreeg en toen ik de registratie lijst zag die ik in moest vullen, klikte ik op X close window.

De tweede keer ging ik mezelf aanmelden met de naam Gwendoline en achternaam Lykin. ik had alle gevens ingevuld en toen ik op continue drukte kreeg ik een scherm waarin stond dat de naam Gwendoline lykin al bezet was.
ik was verbaast en dacht bij mezelf “ hoe groot is de kans dat iemand anders dezelfde, voor en achternaam combinatie bedenkt. ik wijzigde de naam naar EchoSkye Lykin, en kwam bij het volgende scherm: een Avatar kiezen.
Ik koos een een city chic meisje met twee startjes. ik merkte op dat ik als bruin persoon geen bruin avatar kon kiezen vanuit de basis avatarlist, er zat ook geen avatar met aziatische uiterlijk. Het irriteerde mij een beetje, maar ik dacht ach ja mischien kan ik het later veranderen. ik drukte op continue.
De volgende scherm was bevestiging van alle gegevens. Er werd aangegeven dat als je aanmeld met een credit card of paypal accont je gratis linden dollars krijgt.
ik vertrouwde het niet helemaal, maar ik dacht ik heb een paypal account dus waarom niet. ik vinkte betalingen met paypal in en werd doorgelikt naar paypal website waar ik moet inloggen. Ik logde in, las de voorwaarden goed door en klikte dat ik door wilde gaan.
Ik gaf aan dat ik geen creditcard wilde toevoegen, drukte annuleren, paypal gaf aan dat ik alles had geannuleerd (wat niet mijn bedoeling was) en dat ik zou worden doorgelinkt naar lindenlab. Dit gebeurde niet, het duurde te lang.


Starten
Dus heb ik op close window gedrukt en me ingelogd op secondlife.com
Ik heb ± een half uur op de website gesurfd op zoek naar hoe je SL (second life) moest beginnen, hoe je in het “spel” kon komen. (niet duidelijk angegeven.
Ik kon het niet vinden dus heb ik uiteindelijk medeprojectlid rebecca gebeld. Zij gaf me aanwijzingen dat ik het SL eerst op mijn desktop moest downloaden en vertelde me waar ik deze download kon vinden.
Eindelijk kon ik inloggen op SL..was dat maar waar . tijdens het loaden crashde SL. Ik zat op de supercomputer van mijn vriend. Hij maakt websites en gamed online (battlefield) dus zijn computer voldoet meer dan genoeg aan de vereisten om SL te spelen. Ik heb het keer op keer geload maar het crashde steeds. Dus gaf ik het op.

First time
Later die avond probeerde ik het weer en kwam eindelijk op secondlife terecht. Zocht uit hoe ik dingen moest doen zoals lopen en vliegen ect. Liep rond op een eiland (beginnerseiland?) zag in de chatbox dat er in Engels en Spaans gechat werd. Ik kan engels dus las ene paar van die geprekken.
Ik kwam in en kasteel tercht pakte iets op en zag dat ik 1 linden dollar had gekregen. Ik dacht ooh geweldig kijken of ik meer geld kan krijgen .. liep rond probeerde van alles maar kreeg geen geld meer. Op een geven moment ondekte ik “the map” drukte van alles in, inpecteerde het en leerde hoe dat werkte. Ik telepoorteerde mezelf naar een andere plek.

The map, gaf aan dat ik in korea was. ik liep en vloog rond, merkte dat ik het saai begon te vinden. Ik zag mensen met geweldige kleding en keek rond waar je kleding kon krijgen. Ik wilde mijn uiterlijk veranderen maar ik begreep niet hoe en wat ik moest doen.
Ik besloot om naar amsterdam te gaan. Kwam op het centraal station terecht. ik telepooteerde mezlef weer en kwam op een raar vulkanachtige gebioed tercht ik zag 1 persoon. Nu had ik al een klein uutje rondgelopen op secondlife zonder dat ik het begreep en begon een beetje “ wanhopig” te worden en riep/typte gewoon uit frustratie “ HELP ME!” ik was beetje verbaast toen een ander avatar naar me toe liep en vroeg (in het engels) wat er was, het was een “ man” (ik weet niet of hij in het echte leven ook een man is). ik typte/vertelde (in het engels) hem dat ik nieuw was op second life en niet wist wat ik moest doen.
In het echte leven ,moest even weg(toiletbreak)
Toen ik terug kwam zag ik dat hij weg was, maar hij had mij zijn vriendschap aangeboden en ik acpeteerde.
Daarna ging ik terug naar amsterdam and I decided to “quit” .

wierd side of second life
Na een poos besloot ik weer op second life te gaan.
Ik merk dat ik mezelf toch toe moet zetten. De laatse keer dat ik er was vond ik het frustrerend, omdat ik het niet begreep. Maar ik ging er vandaag vol goede moed weer op.

Vandaag was ik op een locatie , ik weet niet meer hoe de locatie heette, en Ik liep naar een mannelijke avatar toe en zei hallo.
Hij reageerde niet, dus ging ik dicht bij hem staan en zei weer hi. Plotseling zag ik dat EchoSkye(Mijn Avatar) geduwd werd en meters de lucht in vloog. Ik kon niets doen.
Ik belande echt een hele stuk verderop en dacht echt “ what the hell” hij heeft me geduwd of zo dus ik vloog en ging weer naar hem toe en zei/typte “what the hell? Hij duwde me weer, alleen niet zo ver. Ik dacht oh ik moet uitzoeken hoe je dat doet zodat ik het ook bij hem kan doen.

Ik klikte op EchoSkye en zag edit apperence. Ik kwam in een menu tercht waar ik mijn haar ogen en huidskleur kon veranderen. Ik dacht ooh geweldig en was het incident van net beetje vergeten. Ik heb zoveel mogelijk aan mijn uiterlijk proberderen te veranderen , maar merkte meteen dat er beperkingen waren ik kon niet net als in het spel SIMS 2. andere kleding aantrekken of bril opdoen of zo. Vond ik jammer maar ik was tenminste bruin. Terwijl ik aan het editen was kon ik op de achetergrond allerlei geluiden horen en avatars zien bewegen. Plotseling zag ik een naakte man ter voorschijn komen. Hij was niet alleen naakt maar had een duidelijk te zien penis.

Ik was klaar met editen en keek rond en dacht ja ik ga hem gewoon vragen waarom hij naakt is. .. ik liep naar hem toe. Riep zijn naam (marvey) en vroeg gewoon hey marvey why are you naked?.. om hem aan te moedigen om met mij te praten gaf ik hem een “ looking good wistle” hij hij zij dat hij een MLF man was. Toen ik vroeg wat dat was zei hij dat hij dat hij ervan geniet naakt rond te lopen. Dus ik vroeg hem of hij op second life vrouwen of mannen ontmoet. Hij sie dat hij op vrouwen valt. En vroeg of ik wat “ action” met hem wilde ondernemen.. ik zie “ehm.. no thnaks, I just find you interesting” . iOp dit momnet twijfelde ikof ik moest zeggen dat ik als onderzoeker op SL rondloop, ik besloot dat niet te doen. Dit is de eerst keer dat ik iemand probeerde te ondervragen en wilde niet degene niet afschikken.
Ik proberde het gesprek casual te houden door hem weer en wistle te geven. Hij vond het gelukkig niet erg dat ik geen “ action” wilde met hem en we gingen verder praten.
Ik vroep hem daarom of hij in het echt leven ook naakt loopt. Hij zie nee, dat is verboden , maar hij gaat naar naakstranden, maar het liefs naar suana, daar voelt hij zich vrij.
Terwijl ik met hem aan het praten was kwam er een ander “man” naar me toe. Hij was gewoon gekleed. hij zei tegen me, if that’s what you want i’ve got one!.. ik was lichtelijk gechokkerd(want ik wist op een of andere manier dat hij naar zijn penis refereerde.
Ik zei what are you talking about? Hij zei you know.. ik dacht hier heb ik geen zin in, negeerde hem en ging verder praten met de naakte man.
Ik vertelde hem dat ik niuew was en of hij leuke plekken kende die ik kon bezoeken.



Hij zei Mis Fits Cove. De jongen die ik negeer de zei, ja ik ben ook nieuw op SL.
Ik was verbaast over zijn brutaliteit en zei .. Your new here and already you’re asking woman if the want to see your penis. Hij vertelde dat toen hij op seconlife kwam iemnd hem eentje te koop aanbod en als man kon hij niet weerstaan.

Ik dacht toen bij mezelf.. freakshow ik ga hier weg.
Ik ging naar mis fits cave. Dat was pas echt een freakshow.. overal lelijke rare avartars het was een donkere plek, ik vond het een beetje creepy en schreef dat ook in mijn chatbox.
I’m scared where am I, iieee. Niemand reageerde.
Ik heb daar rondgelopen en kwam er achter dat het een plek was waar mensen sex met elkaar kunnen hebben en sexspelen kunnen kopen. Ik dacht waar ben ik toch in beland, ik had het wel kunnen weten toen the naakte avatar mij naar deze plek verwees. Wat raar was is dat je overaal rare bolletjes kon zien groene en paarse op bedden. Ik denk dat dat avatars zijn die met elkaar bezig zijn, maar dat niet laten zien.

ik ging in de zoekbox van map en typte clothes in. Ik wilde iets anders zien plek waar ze spullen verkopen ..of geven..kwam terecht op een locatie waar ze inderdaad mooie kledng en schoenen verkochten, maar ik had maar 1 linden dollar, dus ik kon niets kopen, wat ik echt jammer vond.
Toen ontdekte ik inventory.. ik kilkte erin en zag dat ik mijn kleren kon veranderen. Met veel gebroobeer had ik mezelf (EchoSkye)Veranderd.

Intermezzo
Ik merk terwijl ik dit schrijf dat ik EchoSkye refereer met mezelf. In plaats van te zeggen dat mijn avatar “EchoSkye” dingen deed schrijf ik, ik deed dit en dat . ik (donna) vind het een beetje raar.


Alleen nu was ik niet meer bruin, ik was een punker met bleke huid. En ik kon mezelf niet donkerder maken. Het irriteerde me, maar dacht dat zoek dat wel een ander keer uit. Ik zag er nu tenminste leuk uit.
Ik ben toen naar allerlei plekken geweest naar en disco waar mensne danste en ik zag dat ze daar geld mee verdiende, toen ik vroeg hoe dat werkte kreeg ik van niemand een antwoord. Waarom?. Ik ontdekte snapshot mogelijkheid en beloot van alle plekken waar ik was geweest een foto te maken. Mischien dat ik dit later in het verslag kan gebruiken.

Op een geven momnet vond ik het wel genoeg geweest ik keek naar de tijd en zag dat ik bijna 2 uur hand rondgelopen op SL. Ik wil geld verdienen om spulen te kopen , maar heb tot nu toe niet ontdekt hoe..

Wordt vervolgd….

Geen opmerkingen: