maandag 19 maart 2007

Verbindingsproblemen

Als het druk is op het internet (tussen 1800 en 2200) dan valt mij op dat ik wel erg vaak verbindingsproblemen heb als ik in 2nd life ben. Rechts in het beeldscherm zijn dan twee balkjes te zien die de mate van problemen met je verbinding laten zien. Deze zijn dan vaak rood wat betekent dat er probleme zijn met de verbinding.

Als ik overdag 2nd life verken dan is er niet zoveel aan de hand. 's Avonds is het echt niet te doen. Als ik "teleport" naar een andere bestemming in 2nd life dan duurt het soms echt veel te lang voordat alles geladen is. Dat maakt dat ik 2nd life niet soepel kan spelen. Doet me denken aan de tijd dat je nog met de telefoon moest inbellen om op het WWW te komen. Erg vervelend. Dit terwijl ik een gemiddeld kabel abbonement heb bij Chello. Erg vervelend... Herkennen meer mensen dit probleem???

Dus ff kort de vraag beantwoorden in hoeverre 2nd life toegankelijk is voor de gemiddelde internetter. Ik denk van niet. Je moet wel een dijk van een verbinding hebben wil je soepel 2nd life kunnen spelen. Balen!

roman

p.s.: Firewall en andere beschermingssoftware zet ik meestal helemaal uit net zoals alle andere randapparatuur en programmatuur als ik in 2nd life ben.

Geen opmerkingen: