zondag 1 april 2007

vragen aan mensen in second life

Hey, ik heb aan twee mensen wat vragen gesteld. De eerste was een meisje..nou ja vrouw...Ze vertellen meestal niet hun echt leeftijd. Zij had veteld dat zij zo vaak mogelijk (in vrije tijd) in second life zit. Ze wilde niet vertellen uit welke land ze kwam. Ik vroeg haar wat zij zo leuk vond in second life...zij vind het leuk om allerlei dingen te creeeren. Ze woont in sl in een grote villa. Daarbij is het buiten ook erg leuk. Ze betaald wel grof geld voor deze dingen. Een andere die ik ondervraagde was een nederlandse jongen. ik had al eerder contact met hem gehad...1 gesprekje om precies te zijn. Hij had me toen als vriend gevraagd en als ik vragen had kon ik die stellen. Eerst wist hij niet wie ik was tot ik hem er aan herinderde. Hij was heel open en ik zelf ook..ik vertelde dat ik een meisje ben in rl en dat ik daar ben om second life te onderzoeken. Hij vond dat wel interessant hij vertelde dat hij bi is in rl. Hij vertelde dat hij een andere huis had genomen in sl en die met andere vier mensen deeld. Hij betaald voor de huur van het huis 25 euro per maand. Ik vroeg hem of hij dingen die hij daar leerde ook in het echt toepast. Hij zei: ik denk een groot deel onbewust. Hij kon niet opnomen wat precies. Ik had hem ook veteld dat je bij freebies gratis huizen kan krijgen maar niet kan toepassen. Hij vertelde dat er speciale plekken zijn waar je die gratis huizen kon uitproberen maar dat je daar niet mocht blijven want anders moet je voor die plek betalen. Dus eigenlijk is die grits huizen onzin want uiteindelijk betaal je er toch voor. Hij vertelde ook dat hij heel vaak in second life zit en als ik hem nog verder wilde intervieuwen dat dat nog altijd kan. Het gesprek was wel een beetje sexueel getint en hij wilde zelfs mijn avatar kussen (hij zei om uit te proberen of het lukte) ik voelde me een beetje geintimideerd dus ik betwijfel of ik hem nog zal spreken. Ik ben een man in sl ..als ik een vrouw was zou ik misschien wel kussen maar man en man nee dat vind ik niet kunnen. We hadden wel geknuffeld en dar vond ik al raar en te close.
groetjes van Rebecca

Geen opmerkingen: