maandag 19 februari 2007

mijn eerste ervaring met 2nd life

Ik vond second life goed te vinden op internet en daarnaast kon je duidelijk zien waar je moest klikken om het down te loaden. Het eerste probleem waar ik tegenaan liep was dat ik een videocard miste op mijn computer om second life op te draaien. Dat ik deze computer kocht heb ik erbij gezegt dat ik geen waarde hecht aan spelletjes spelen en waarschijnlijk is dat de reden dat ik momenteel dus nog geen second life kan spelen op mijn eigen computer. Voor de mensen die hetzelfde hebben en hier geen €60,- voor uit willen geven houd het hier dan op.

Ik speel second life nu bij mijn vriend op de computer en daar ging het een stuk beter. In het begin vond ik het vreemd allemaal en wist niet zo goed wat ik doen moest. Ik heb ook gemerkt dat wanneer je niet zo goed bent in engels, je bij second life wel af en toe een woordenboek erbij mag pakken. Door wat verkeerde klikken hier en daar heb ik niet veel gedaan in ‘oefenwereld’. Ik stond opeens op de ‘echte wereld’. In eerste instantie voelde ik me een beetje hulpeloos omdat ik geen idee had wat ik nou moest doen.

Ondertussen ben ik er nu 3 keer geweest en ga dingen steeds meer begrijpen. Heb ook Nederlandse mensen ontmoet die me hierbij helpen. Ik ben van mening dat je deze hulp van anderen wel nodig hebt, omdat je anders niet begrijpt hoe alles werkt.

Laura

Geen opmerkingen: