dinsdag 13 februari 2007

Eerste ervaring met second life

Eerste ervaring met Second life

Hiervoor had ik nog nooit van second life gehoord. Niet via de televisie (die ik vaak bekijk) en niet via de radio of in een krant. Ik weet niet goed waar ik second life kan vinden dus ga ik naar de zoekmachine google. Ik typ second life in. Er worden veel websites gevonden maar ik klik op de eerste omdat die site meestal de goede is. Ik kom meteen op de goede website. De eerste indruk dat ik krijg is dat het lijkt op het spelletje Sims. Ik speelde dat spelletje vroeger altijd en was er bijna verslaafd aangeraakt. Ik vind het leuk om een poppetje te creëren en zijn of haar leven te leiden. Wat me een beetje afschrikt op de site is dat ik ‘buy en sell’ zie staan. Ik ben dan bang dat dit één of ander oplichterij is. Dat je dus een poppetje of avatar maakt en rond loopt en dan vervolgens een dikke rekening op je mat krijgt. Dus dit zou me echt afschrikken. Via mond op mond reclame zou ik me meer op mijn gemak voelen want dan weet ik wat het precies inhoud en of het me iets kost. Dus als iemand mij zijn eigen ervaring verteld dan zou ik me gerust voelen. Ik wilde een avatar maken. Ik kon niet goed zien waar ik op moest klikken. Nadat ik alles had bekeken klikte ik op ‘what’s second life’. Alles is in het engels en dat maakt het voor mij wat moeilijker. Het klinkt allemaal spectaculair. Ik wilde nog steeds een poppetje aanmaken maar ik kan het niet vinden. Uiteindelijk zag ik in het hoekje in het klein ‘join’ staan. Daar klikte ik op. Hier kon ik me registreren. Ik vulde alles in. De namen die ik in typte bestonden al. Dus moest ik meerdere keren een andere naam in typen. Dit vond ik wel irritant want het lukte maar niet. Heel dom typte ik een naam die ik niet wilde en die lukt wel en nu weet ik niet hoe ik me moet terugdraaien. Er staat nergens iets om dit op te heffen. Dit lukt me niet dus maak ik een andere aan. Dit gaat ook niet makkelijk want ik wil de naam Joshua en dat lukt niet met elke achternaam. Joshuas lukt wel.

Ik had uiteindelijk een account maar ik wist niet hoe ik nou in de wereld kon rond lopen. Er stond nergens iets waarop duidelijk wordt gemaakt wat je moet doen om met je avatar rond te lopen. Mijn broertje weet ietsjes meer van computers en heeft een programma gedownload. Ik wist echt niet dat ik dat moest doen. Toen het gedownload was kon ik me inloggen. Daarna kwam ik op de oriëntatie eiland terecht. Ik zag mijn poppetje niet, ik zag alleen maar voetstappen en ik kan niks aan mijn uiterlijk doen . De instructies die daar waren konden niet worden geopend (komt vast door mijn computer). Ik loop daar nog steeds rond en weet absoluut niet wat ik moet doen. Ik vond het saai en was er snel mee gestopt. Ik speel veel liever het spelletje ‘sims’ want dat is veel simpeler

Rebecca

Geen opmerkingen: