zondag 11 februari 2007

de eerste keer

Bij deze mijn eerste post op dit blog. Inmiddels heb ik een avatar in 2nd life en al reeds een aantal uren rondgehobbelt in de virtuele wereld die 2nd life heet. Aparte beleving is het wel, 2nd life.

In eerste instantie is het aanmelden geen probleem. Een avatar is zo aangemaakt alleen dan vervolgens uitzoeken hoe alles in zijn werk gaat is een ander verhaal. Vrij veel is mij nog onduidelijk in 2nd life alleen wat mij wel duidelijk geworden is dat het echt een serieus gebeuren is. Er zijn echt veel mensen die naar mijn idee op 2nd life zitten om de dagelijkse realiteit te ontvluchten en even te ontspannen zonder al te veel moeilijke zaken aan hun hoofd te hebben. Ook zijn er veel serieuse bedrijven te vinden binnen second life die van allerlei diensten aanbieden en waarvoor je moet betalen. Dit moet ik nog verder uitzoeken...

Wat praktische zaken:

Ik heb een laptop met met celeron 2,4 processor en 512 werkgeheugen en een videokaart met 64 MB geheugen. Neem hierbij een niet al te bijster snelle internet kabel verbinding met als gevolg dat het gehele spel verre van soepel loopt. Zelfs als de grafische instellingen op het minimum staan in 2nd life. Lekker handig is dit dus niet, het gaat maar daar is alles mee gezegd.

roman

2 opmerkingen:

Gummo zei

Instappen in interrealiteit

Ook ik ben inmiddels te vinden op sl. Mijn avatar heet Gummo Kamachi. Op het blog hanteer ik deze naam om het project eenduidig te houden.

Ik ben het met Roman eens dat een snelle computer en internetverbinding wel nodig zijn wil je echt goed op sl uit de voeten kunnen. Hebben anderen daar ook last van?

Marieke

Rianne zei

Ik merk in SL dat de gebouwen ed zich pas weergeven, wanneer ik er dicht bij ben. Ik kan dus niet 'ver weg kijken'.