donderdag 15 februari 2007

Even wat vragen...

Zo afgezien van de nodige verbindingsproblemen heb ik toch even wat rond kunnen springen in 2nd life. Ik ben vandaag zoal in Amsterdam geweest maar door de drukte was ik daar al weer snel weg. Wel grappig om te zien dat het cliché van Amsterdam als drugsstad daar ook zo naar voren komt. Iedereen lijkt te schreeuwen om wiet en softdrugs. Sterker nog, er zijn gewoon straat dealers te vinden. Best apart.

Ik ben ook nog in een wapenhandel geweest. Die hebben ze schijnbaar dus ook op 2nd life. Ik sta inmiddels echt helemaal nergens meer versteld van wat er allemaal te vinden is binnen 2nd life. Net het echte leven maar dan anders. Trouwens, ik vraag me af van wat je wil met je uzi in 2nd life?

Als laatste bestemming was ik op een vrij rustig eilandje. Lekker aan het ontspannen en wat praten met een aardige dame. Ik heb haar daar wat vragen kunnen stellen over vaardigheden die je aanleert in 2nd life, en of je die ook gebruikt in het "echte" leven. Zij was van mening dat dit niet het geval is. Handig voor ons onderzoek aangezien wij als studenten onderzoeken hoe mensen informeel leren binnen 2nd life.

Wat mij in de algemeenheid wel opvalt, is dat mensen directer in second life zijn met alles wat ze doen. Uiteraard komt dit toch door de betrekkelijk grote anonimiteit die je geniet op het web, zo dus ook in 2nd life. Dat neemt niet weg dat er geen gedragsregels zijn. Op veel plekken zijn er specifieke regels en als je je daar niet aan houdt dan wordt je geweerd.

roman

Geen opmerkingen: