woensdag 2 mei 2007

nog een interview!

1) Hoe lang woont u al in 2nd life? Sinds begin nov 2006

2) Hoe veel uren per week gemiddeld bent u aanwezig in 2nd life? 30

3) Hoe veel uren gemiddeld per dag? 5

4) Wat is uw leeftijd in uw first life? 45

5) Wat voor soort plaatsen bezoekt u in 2nd life? Clubs, natuur, shops

6) Denkt u dat 2nd life effect heeft op uw first life? Zo ja, op welke wijze?

Ja zeker wel. Ik kijk bijna geen TV meer en internet ook een heel stuk minder.

7) Bezoekt u wel eens plaatsen in 2nd life om informatie in te winnen? Nee

8) Wat voor soort plaatsen zijn dat precies? (relatie met vr. 7) NVT

9) Bent u van mening dat 2nd life raakvlakken heeft met uw first life? Ja zeker

10) Leert u van 2nd life? Zo ja, wat leert u dan precies en op welke wijze? Het is voor mij vooral een spel

11) Zou u een specifiek voorbeeld kunnen geven van een situatie waarin u iets hebt geleerd in 2nd life? Niet dus

12) Zou u een voorbeeld kunnen geven van aspecten in second life die een aanvulling zijn geweest voor uw first life. Relaties en contacten en ik spreek mijn vrienden en familie ook vaak via SL

13) Zou u dit leerproces kunnen beschrijven? (relatie vr. 11) ik heb er nog niets geleerd

14) Gebruikt u opgedane kennis en vaardigheden in 2nd life ook in uw first life? NVT

15) Zou u behoefte hebben aan informatie en trainingen die verband houden met uw beroepsveld, in uw first life, in second life? nee

16) Denkt u dat het nut heeft dat commerciƫle bedrijven zich vestigen in second life? Zo ja, waarom vindt u dat? Nee, de commercie maakt vaak meer kapot dat dat ze tot nut zijn.

Dat ik een vrouw ben in SL was in eerste instantie per ongeluk.
Ik had een account gebruikt van iemand anders omdat ik eerst ff wilde kijken.
Dat dat toevallig een vrouwlijke avatar was boeide me niet erg.
Ik dacht "het zal toch wel niks wezen, of anders duurt dit toch nooit lang zoals altijd gebeurde met spellen op de PC"
Maar voordat ik het wist zat ik er zo diep in en vond ik het zo leuk dat ik eigenlijk niet meer terug kon en ook niet meer wilde.
Ik had in no time en flinke vriendenlijst opgebouwd en het zou veel gedoe zijn om alles weer om te zetten en een nieuw account te maken.
Ik mocht het account houden en dus ging ik ermee door.
Ik vind het heerlijk om het vrouw te zijn op SL.
Ik schijn mijn rol ook goed te spelen want niemand, maar dan ook echt niemand heeft het in de gaten.
Ikzelf merk het altijd heeel snel als een vrouw is SL een man blijkt te zijn maar niemand heeft nog maar zelfs het flauwste vermoeden daat ik eigenlijk een man ben.
sterker: ik ben nu al 2 weken getrouwd met een vrouw (lesbo huwelijk) op SL die in RL ook een vrouw is (en dat weet ik heel zeker) en die heeft ook geen flauwste vermoeden hoewel ik daar elke dag ben bij haar.
Alleen diegene aan wie ik het verteld heb en merken in de IM dat ik een man ben omdat ik niet de moeite neem me als een vrouw te gedragen behalve als ik ik de openbare chat zit.
Waarom ik het zo leuk vind om een vrouw te zijn in SL?
eeehhmm. ik ben in RL een man en ben dat in elk opzicht.
Hoewel ik wel vaak wordt verteld dat ik qua gevoelens veel op een vrouw lijk.
Maar ik had het ook helemaal niet erg gevonden als ik een vrouw was geweest in RL.
Ik shop me gek (ik heb in SL veeeel meer kleren, schoenen en sieraden dan in RL).
Tut mezelf helemaal op elke dag.
Ik heb duizenden lindens besteed aan mijn uiterlijk en doe dat nog steeds.
Ik praat als een vrouw en doe als een vrouw.
Ik voel me in RL zelfs een vrouw als ik op SL zit en dat is plots over als ik uitlog.
Alsof er een knop omgaat.

Geen opmerkingen: